Czy naprawdę wiesz ile masz lat?- Czym jest wiek metaboliczny.

Czy naprawdę wiesz ile masz lat?- Czym jest wiek metaboliczny

Masz tyle lat, na ile się czujesz”, „W zdrowym ciele, młody duch”, „Jesteś tym, co jesz” popularne powiedzenia kryją w sobie wiele prawdy. Dieta i styl życia wpływają nie tylko na nasz wygląd i samopoczucie, ale również przekładają się na nasze zdrowie. W ostatnich latach coraz popularniejsza stała się analiza składu ciała, która między innymi wskazuje na faktyczny wiek metaboliczny organizmu.

Czym jest wiek metaboliczny?

Lata metaboliczne dają nam obraz rzeczywistego wieku organizmu, jego kondycji, zdolności do regeneracji, poziomu metabolizmu. Wiek metaboliczny zależy od wielu czynników wśród których wymienić można dietę, aktywność fizyczną, geny czy równowagę hormonalną. Parametry składające się na obliczenie wieku metabolicznego to podstawowa przemiana materii, waga mięśni oraz ilość wody i tkanki tłuszczowej w organizmie. Wielokrotnie zdarza się, że otrzymany wynik jest dla nas zaskakujący. Jeżeli wiek metaboliczny wskazuje wartość niższą od tej zawartej w metryce, to oznaka zdrowia i dużej sprawności fizycznej. Jeśli natomiast jest on wyższy od rzeczywistych lat, wskazuje na problemy zdrowotne oraz znacznie gorszy stan fizyczny. Wiek metaboliczny jest najlepszym dowodem na to, że starzenie się organizmu jest związane nie tylko z datą urodzenia. W praktyce oznacza to, iż dwoje ludzi tej samej płci, urodzonych w tym samym dniu, miesiącu i roku może być w zupełnie innym wieku metabolicznym, a tym samym starzeć się w różnym tempie. Interpretacja otrzymanego wyniku powinna jednak mieć na uwadze stan fizjologiczny organizmu, gdyż w przypadku osób mających problemy z tarczycą oraz kobiety w ciąży i karmiących piersią uzyskany wynik może być zawyżony.

Jak obniżyć wiek metaboliczny?

Zasadnicze znaczenie w obniżeniu wieku metabolicznego ma zmiana stylu życia, obejmująca modyfikację żywienia oraz zwiększenie aktywności ruchowej. Warto podkreślić, że kształtowanie pozytywnych nawyków żywieniowych i prozdrowotnych jest procesem długotrwałym, a sukces gwarantuje nam dożywotnie stosowanie się do podstawowych zasad.

Jak zatem powinna wyglądać dieta odmładzająca?

Woda! Należy zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu. Pamiętaj aby codziennie wypijać 1,5- 2 l wody niegazowanej.

2. Warzywa i owoce! Zadbaj o dostarczanie 5 porcji warzyw i 2 porcji owoców dziennie. Wybieraj warzywa i owoce sezonowe, świeże i najlepiej krajowe.

3. Mięso czerwone zamieniaj na białe, rośliny strączkowe i ryby.

4. Unikaj produktów wysoko przetworzonych –konserw, dań instant.

5. Pamiętaj o dodatku oleju czy oliwy do surówek i sałatek, jednak nie zapominaj, że te produkty są także kaloryczne – kilka łyżeczek dziennie w zupełności wystarczy.

6. Zastąp białe pieczywo i jasne zboża produktami pełnoziarnistymi – pieczywem graham, makaronem razowym czy brązowym ryżem.

7. Wyeliminuj całkowicie dania typu fast-food, słodkie soki, gazowane napoje i słone przekąski.

W naszej poradni wykonasz analizę składu ciała i poznasz swój wiek metaboliczny. Dietetyk przygotuje dla Ciebie dietę, która pomoże Ci przywrócić równowagę organizmu i nauczy jak powinno wyglądać właściwe odżywianie.

[0]
0.00 zł Zobacz

Formularz zamówienia

NazwaCena
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!