Nie każdy tłuszcz jest niezdrowy.

Nie każdy tłuszcz jest niezdrowy.

Mięso spożywaj z umiarem

Produkty z tej grupy są bardzo dobrym źródłem wysokowartościowego białka, a także witamin z grupy B (B1, PP, B12). Witamina A w największej ilości występuje w wątrobie zwierząt. Mięso i jego przetwory są źródłem najlepiej przyswajalnego żelaza hemowego i praktycznie jedynym źródłem witaminy B12 oraz dobrym źródłem cynku. Jednak produkty z tej grupy zawierają tłuszcze nasycone, zwłaszcza tłuste gatunki mięs i wędlin. Toteż aby polska dieta stała się zdrowsza, trzeba wybierać chude gatunki mięs i wędlin do spożycia oraz łączyć ich spożycie z warzywami.

Polecane jest spożywanie codziennie innych produktów z tej grupy, np. 2 razy w tygodniu drób bez skóry, 1 raz w tygodniu mięso czerwone, oraz wprowadzenie do spożycia 2 razy w tygodniu ryb a także 1 raz w tygodniu jaj i 1 raz w tygodniu produktów strączkowych.

Ograniczaj spożycie tłuszczów a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych

W profilaktyce i leczeniu miażdżycy, a także zespołu metabolicznego i cukrzycy ważne jest zastępowanie nasyconych kwasów tłuszczowych (zawartych w maśle, smalcu, słoninie i tłustych produktach mięsnych i mlecznych) nienasyconymi kwasami, które znajdują się w olejach rybich i roślinnych.

Oleje roślinne i rybie nie zawierają cholesterolu a jednocześnie zawierają dużo jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Olej rzepakowy zawiera natomiast kwas linolenowy należący do rodziny omega- 3. Tłuszcze rybie zawierają długołańcuchowe nienasycone kwasy tłuszczowe EPA (eikozapentaenowy) i DHA (dokozaheksaenowy).

Spożywanie dwa razy w tygodniu ryby morskiej pokrywa zapotrzebowanie na te kwasy.

[0]
0.00 zł Zobacz

Formularz zamówienia

NazwaCena
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!